Dnia 4 października 2012 r. w Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu odbyła się
KONFERENCJA SZKOLENIOWA
DLA DYREKTORÓW PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
na temat:
zmian w Systemie Informacji Oświatowej, Ochrony danych osobowych, czytania raportu
z ewaluacji zewnętrznej w kontekście Nowego Rozporządzenia o Nadzorze Pedagogicznym
Moduł I Prowadzący: Krzysztof Sługocki Istota i praktyka ochrony danych osobowych w szkołach/placówkach 1. Zakres stosowania ustawy o ochronie danych osobowych w szkole 2. Ochrona danych osobowych w perspektywie prawa oświatowego 3. Ochrona danych osobowych w perspektywie ustawy o Systemie Informacji Oświatowej 4. Ochrona danych osobowych a inne wybrane akty prawa oświatowego(przepisy prawa wykonawczego) 5. Obowiązki i prawa administratora danych 6. Udostępnianie danych osobowych 7. Prawa uczestnika realizacji zadań oświatowych w związku z przetwarzaniem 8. Praktyka kompletowania dokumentacji przetwarzania i ochrony danych osobowych w podmiotach oświatowych i działania kontrolne 9. Organizacja przetwarzania i ochrony danych osobowych w podmiotach oświatowych |
Moduł II Prowadzący: Krzysztof Sługocki Analiza zadań i obowiązków dla podmiotów prawa oświatowego w zakresie przygotowania się do funkcjonowania nowego Systemu Informacji Oświatowej Nowelizacja ustawy o SIO; nowe przepisy wykonawcze 1. Konieczność zagwarantowania bezpieczeństwa – warunki techniczne przekazywania, pozyskiwania i przetwarzania danych w SIO – zorganizowanie „na nowo” przestrzegania prawa ochrony danych osobowych 2. Struktura „nowego SIO” – baza danych SIO, lokalne bazy danych SIO oraz system teleinformatyczny SIO 3. Obowiązki administratora bazy danych 4. Procedura uzyskania dostępu do bazy danych SIO – wymóg wykonania konkretnych czynności 5. Definicja okresu przejściowego |
Moduł III Prowadzący: Elżbieta Horbatowska, Janusz Kosałka Czytanie raportu z ewaluacji zewnętrznej w kontekście nowego Rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym (forma wykładowa) 1. Omówienie najważniejszych zmian wynikających z nowego Rozporządzenia 2. Rola Dyrektora w procesie ewaluacji zewnętrznej 3. Odbiorcy raportu 4. Cele raportu
|
Moduł IV Prowadzący: Elżbieta Horbatowska, Janusz Kosałka Jak pracować z Radą Pedagogiczną po otrzymaniu raportu?(forma warsztatowa) 1. Refleksja na temat informacji zawartych w raporcie i wybór problemów (ćwiczenie) 2. Analiza przyczyn wybranych problemów 3. Planowanie z przyszłości – jak planować działania do realizacji dla szkoły/placówki
|